თეთრი ვისკი
არყის
2000 ყუთი.
არყის საცობზე ასეთი წარწერა იკითხებოდა:
"სმირნოვის
- თეთრი ვისკი". იდეა თავისთავად დაიბადა. ჯონ მარტინი მარტივად მიუდგა ყველაფერს. ის არ მოითხოვდა ამერიკელებისგან
დაელიათ მათთვის უცნობი სასმელი. მან მხოლოდ ერთი რამ აუწყა ამერიკელებს:
"გაიცანით,
ეს თეთრი ვისკია", ვისკი, რომელიც სიმაგრეს მატებს ნებისმიერ კოქტეილს, ვისკი, რომელსაც არც ფერი აქვს, არც გემო და არც სუნი, სამაგიეროდ ის მაგარია. 1940 წელს, სამხრეთ კაროლინაში გაჩნდა სარეკლამო პლაკატები სწორედ ასეთი სლოგანით:
" სმირნოვის
თეთრი ვისკი გემოსა და სუნის გარეშე". როდესაც მომხმარებლებმა შეამჩნიეს, რომ ეგრეთწოდებული თეთრი ვისკის გამოყენება ნებისმიერ კოქტეილში იყო შესაძლებელი,
"სმირნოვის”
პოპულარობა
სწრაფად გაიზარდა და ასე დაიპყრო ამერიკელების გულები. ამერიკელების შესაშური სიჯიუტით აგრძელებდნენ მათთვის ნაცნობი ვისკის დალევას და მხოლოდ შიგა და შიგ თუ დააგემოვნებდნენ
თეთრ ვისკის. ასეთივე შესაშური სიჯიუტით არ იზრდებოდა ახალი პროდუქტის გაყიდვები, ხოლო თუ იზრდებოდა, მხოლოდ მცირედით. ჯონ მარტინს კინაღამ კომპანია დაატოვებინეს ასეთი სარისკო პროექტის წამოწყების გამო. ამერიკელთა სიჯიუტისა და კონსერვატიულობის
საბოლოოდ დასამარცხებლად კიდევ ერთი, მარტივი და ეფექტური სვლა იყო საჭირო. მარტინმაც იპოვა გამოსავალი. იმ დროს მისი ერთ-ერთი მეგობარი, ჰოლივუდში რესტორნის მფლობელი ჯეკ მორგანი ახალ კოქტეილს იგონებს და მას "მოსკოველ ჯორს" არქმევს. კოქტეილი ჯაჯაფილის ლუდის, არაყი "სმირნოვისა” და ლიმონის ნაჭრისგან შედგება. კოქტეილის სახელი ამერიკელთათვის ეგზოტიკური (მოსკოველი) და ახლობელი (ჯორი) უნდა ყოფილიყო. მარტინმა მას რეცეპტი გამოართვა, ფოტოაპარატი
"პოლაროიდი"
შეიძინა და ბარიდან ბარში სიარულს მიჰყო ხელი. დანარჩენი მხოლოდ ამერიკელთა ცნობისმოყვარეობასა
და პატივმოყვარეობაზე
იყო დამოკიდებული. მარტინი თითოეულ ბარმენს თავაზობდა ახალი კოქტეილის რეცეპტს. როდესაც ბარმენი მისი რეცეპტით კოქტეილის დამზადებას შეუდგებოდა, მარტინი მას ორ სურათს უღებდა, ერთს ბარმენს უტოვებდა, მეორე კი სხვა ბარში მიჰქონდა და მიამიტი ამერიკელების გაბითურებას იწყებდა: "ხალხნო, თქვენს ცხვირწინ ახალთ-ახალ კოქტეილს,
"მოსკოველ ჯორს" ამზადებენ, საოცრად კარგად იყიდება”. ილეთი შესანიშნავად მუშაობდა. ამერიკა, როგორც ვიცით, ბარების, კაფეებისა და რესტორნების
ქვეყანაა.
რუსული ფესვების მქონე ამერიკელი ცხოველის არაყიც ბარებს მოედო. ამ ამბავმა პრესის ყურადღებაც მიიპყრო და არყის გაყიდვაც დაიწყო. ამ დროს ქუჩებში უკვე ჩნდება სარეკლამო ფარები, არაყი გამუდმებით ესწრაფის, კოქტეილებიდან გამოდევნოს ერთ-ერთი პოპულარული ვერმუტი, მარტინი. ამ მომენტიდან მოყოლებული ამერიკამ აღიარა "სმირნოვი”.
წყარო:
avtoradio.ge
|